Zamierzenia i listy do rodziców

Grupa VI

LISTOPAD

  1. W krainie bajek
  2. Na starej fotografii
  3. Jesienna muzyka
  4. Mali artyści
  • rozwijanie zainteresowań bajkami i baśniami;
  • rozwijanie wyobraźni oraz inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej i plastycznej
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się
  • zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
  • wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i porządkowania zbiorów
  • rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek: e, t, d, i
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
  • umiejętność globalnego czytania wyrazów: ekran, tamburyn, deska, igła
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

PAŹDZIERNIK

TEMATY:

1. W zdrowym ciele zdrowy duch

2. Jesienią w parku

3. Jesienią w lesie

4. Przygotowania do zimy

Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz.

Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1.

Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych.

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: aparat, las, mama.

Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek a, l, m w wyrazach.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

WRZESIEŃ

  • W przedszkolu
  • Integracja z grupą rówieśniczą;
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu;
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw;
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
  • Moja miejscowość
  • Rozwijanie umiejętności słuchania z zrozumieniem;
  • Rozwijanie umiejętności analizy wyrazowej i sylabowej;
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego;
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe;
  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji;
  • Ja, ty i środowisko
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała;
  • Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat;
  • Rozwijanie orientacji w schemacie ciała;
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej;
  • Dary jesieni na talerzu
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią;
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie;
  • Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie;
  • Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią;
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.