Zamierzenia i listy do rodziców gr IX

PAŹDZIERNIK

I. W zdrowym ciele zdrowy duch:

  • Utrwalenie zasad zdrowego żywienia
  • Kształtowanie umiejętności różnicowania produktów zdrowych i niezdrowych
  • Wprowadzenie pojęcia zdrowy styl życia, promowanie zdrowego stylu życia
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie
  • Praktyczna nauka prawidłowych nawyków higienicznych
  • Rozwijanie ogólnej sprawności dzieci poprzez udział w zabawach ruchowych

II. Jesienią w parku:

  • Poznanie charakterystycznych cech ekosystemu parkowego
  • Wprowadzenie litery a, A na podstawie wyrazu aparat, Ala
  • Doskonalenie wrażliwości estetycznej
  • Poszerzanie słownika czynnego dzieci poprzez tworzenie wyrazów pochodnych
  • Zachęcanie do aktywności ruchowej zabaw na świeżym powietrzu
  • Rozwijanie umiejętności improwizacyjnych, uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej

III. Przygotowania do zimy:

  • Poznanie sposobów przechowywania żywności
  • Wprowadzenie litery m, M na podstawie wyrazu mama, Marta
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych opinii
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej
  • Poszerzanie wiedzy na temat walorów zdrowotnych przetworów domowych
  • Zwrócenie uwagi na właściwe ubieranie się, samodzielną zmianę obuwia oraz okrycia wierzchniego

IV. Jesienią w lesie:

  • Wprowadzenie litery l, L na podstawie wyrazu las, Leon
  • Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania tekstów literackich
  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych, spacerów, wycieczek
  • Uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennego krajobrazu
  • Poznanie wyglądu, sposobów odżywiania, zwyczajów zwierząt leśnych

Kształtowanie pojęć matematycznych:

  • kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów
  • wprowadzenie cyfry 1
  • kształtowanie umiejętności klasyfikacyjnych według dwóch, trzech cech
  • kontynuowanie rytmów 3- elementowych
  • utrwalanie stronności ciała, nazywanie kierunków na lewo, na prawo

WRZESIEŃ

W PRZEDSZKOLU

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

MOJA MIEJSCOWOŚĆ

  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego oraz poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

JA, TY, ŚRODOWISKO

  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

DARY JESIENI

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
  • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
  • Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2.
  • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.
  • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie,
  • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
  • „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.